Voor een juiste weergave van de site dient u javascript in te schakelen
Login voor leden
email
password

Nieuws


UHSK: Coachproject 2017-2018

datum: 19-09-2017

After the succes of last years' pilot, the UHSK: Coachproject will return again this year. With the Coahcproject, you will be linked to an alumnus of your choice of whom you can get advice about carreer perspectives, internships and choices in your study. The Coachproject will be kicked off on 30 september with a meeting with all the coaches and students. Aftter this meeting you are ment to arrange meetings with your coach on your own innitiative. Later this year we will have another meeting with all the coaches and students, where we will evaluatie the progress made with each couple. At the end of the year we will organize a last meeting where we will close this years' Coachproject. During the year, the Alumnicommittee will also inquire a few times about the progress made so far by e-mail. 

Does this sound like a usefull project to you? Then e-mail to alumnicommissie.uhsk@gmail.com before 20 Septembre with your first, second and third preference, so you can be placed with a coach of your choice. It is important you can be present at the first meeting at 30 Septembre. If you are unable to come to this meeting, please let us know in your application. The list of possible coaches can be found below!

-       Leen Dorsman, Director History and Art History UU
- Robert Visscher, Journalist Trouw
- Enno Maessen, doctoral candidate historical geography and city history UvA
- Erika Hokke, keeper of records 
- Lejon Saarloos, doctoral candidate Universiteit Leiden
- Titia van der Maas, projectleader Azië en Afrikastudies
- Cor Flach, consultant education, welfare, art
- Willemijn van der Toorn,staff member ministry of Foreign Affairs
- Ingrid Nijsink, strategic purchaser Rijkswaterstaat
- Eric Jan Pouw, commercial and public sector
- Claudia Aldenkamp, advisor communication IT-section UU
- Peter Stemerdink, advisor practical learning
- Ruud Verschuur, councillor Adviesraad voor wetenschap, technologie en innovatie
- Paul Graas, advisor social managing 
- Wim Aalderink, town of Winterswijk
- Marijn Smeets, educationmanager UU
- Frank Kampers, secondary education
- Olav Albers, secondary education
- Stefan Vuurens, studyadvisor Humanities UU
- Bob Bouhuis, secondary/higher education
- Hester Holtland, projectmanager sustainability in financial sector
- Resy Leuverink, senior advisor government
- Els Hintzen, teacher, CITO, coach coming teachers
- Marjo Barthels, keeper of records, inspector Utrechts Archief
- Carel Jansen, businesscontroller province Utrecht
- Simone de Kruijk, principal
- Loes Donkers, teacher English
- Matthijs Blatter, traffic producer 
- Dirk van der Veen, secondary Education
- Pauline Pijl, ABN AMRO

Nieuwsoverzicht

Historicidagen 2017

In augustus 2017 worden de Historicidagen georganiseerd: drie dagen vol met lezingen, debatten en workshops om de samenwerking tussen alle soorten (kunst)historici te bevorderen, de diversiteit en dynamiek van de historische praktijk te tonen en nieuwe inspiratie op te doen. Deel jouw expertise, project of passie en werk mee aan de inhoud van het programma. Stuur je voorstel in vóór 15 januari 2017. 

Waarom Historicidagen? 
Historici staan midden in de samenleving. Maar hoe goed kennen historici uit verschillende maatschappelijke domeinen elkaar? Om de samenwerking tussen alle soorten historici te bevorderen, nam
KNHG, de beroepsorganisatie van Nederlandse historici, het initiatief tot de Historicidagen. Ook de UHSK helpt mee met het organiseren van de Historicidagen. 

Wat zijn de Historicidagen? 
De Historicidagen zijn een driejaarlijks terugkerende ontmoeting in de ruimste zin van het woord: markt, beurs, arena, congres. Hier vind je een staalkaart van het historisch bedrijf en kan je meepraten over de frontlijnen en uitdagingen in het actuele historische debat.

Voor wie zijn de Historicidagen?
De Historicidagen staan open voor allen die beroepsmatig met het verleden bezig zijn: docenten, studenten, medewerkers van archieven, musea en andere erfgoedinstellingen, zelfstandig ondernemers, onderzoekers en andere historische professionals. 

Werk mee aan het programma van de Historicidagen 2017
Het programma van de Historicidagen biedt een breed scala aan plenaire lezingen, presentaties, debatten, manifestaties en voorstellingen. Daarnaast is er ruimte voor een groot aantal parallelsessies (2 uur) waarin historici hun eigen werk kunnen presenteren.

Deel je expertise, projecten, ideeën of vragen en stuur vóór 15 januari 2017 een voorstel naar de Programmacommissie. Je kan een individueel paper indienen, maar je kan ook als groep of organisatie een idee voor een hele parallelsessie inzenden. Kijk voor de spelregels op de website.

Kosten
Bij early bird registratie vóór 15 mei 2017 is de toegangsprijs voor de Historicidagen €100, voor studenten/promovendi €50, inclusief koffie, thee, lunch en een feestelijke avond met muziek. Na 15 mei 2017 zijn de toegangsprijzen respectievelijk €130 en €80.

KNHG-leden krijgen korting: bij registratie voor 15 mei 2017 is de toegangsprijs €80; voor studenten/promovendi leden €35. Na 15 mei 2017 betalen KNHG-leden respectievelijk €110; studenten €65.

Vragen? Aarzel niet contact op te nemen met Marijke Huisman, projectsecretaris Historicidagen, marijke.huisman@huygens.knaw.nl 

 

Klik hier voor de website van de Historicidagen.

Lees meer >
28-06-2017

Advertentie